zaterdag 1 maart 2014

Let's start our day!

Goodmorning lovelies! 

Tringg dingggg.. de wekker gaat. Tijd om op te staan! Nadat ik de wekker 3x heb laten sluimeren en het inmiddels alweer een half uur later is -.- ben ik eindelijk uit mijn bed. Half slapend en vermoeid loop ik naar beneden richting de keuken. Wat ga ik doen om mijn dag fit en energierijk te beginnen?? Juist ontbijten! 
Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, dus een keertje overslaan mag zeker niet gebeuren! 

Ik zelf ontbijt iedere ochtend met havermout (heerlijk!) Havermout is een graansoort die razend populair is en nog supergezond ook!  Daarnaast is het ook goed voor mensen die een beetje op het gewicht aan het letten zijn. Een kom havermout, gemaakt van 6 eetlepels (30 gram) havermout met 250 ml water, levert slechts 115 kcal. Je kunt natuurlijk ook melk gebruiken om de havermout in te koken, dan levert de pap je 230 kcal op. Havermout heeft nog vele andere voordelen, zoals dat het je honger in toon houd. Doordat havermout zoveel oplosbare vezels bevat, kan het lekker opzwellen en houdt het de maag lang 'vol'. Daarom is het zo’n geschikt ontbijt om de ochtend zonder knorren door te komen. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik mijn havermout klaar maak en hoe ik deze op smaak breng! :)



Laten we snel beginnen!

Wat heb je allemaal nodig?


Om te beginnen heb je nodig de hoofdingrediënten; havermout, water of melk. Verder kun je er allerlei andere ingrediënten bij doen om je havermout op smaak te brengen. Havermout kan ook heel goed op zichzelf gegeten worden, maar vandaag laat ik jullie mijn favoriete variant op dit moment zien. Daarvoor gebruik ik havermout, volle merk, maanzaadjes (voegen geen smaak toe, maar zijn erg gezond en goed voor de stoelgang) Chia Seeds ( is ook niet voor de smaak, maar bevat veel eiwitten en omega 3), kaneel en tenslotte honing. De maanzaadjes en de Chia Seeds  hoef je er dus niet bij te doen.


Zo.. Laten we eens beginnen. Doe 4 eetlepels havermout in een kom of diep bord. 



Vervolgens giet je er wat melk bij. Laat een klein randje melk boven de havermout uitkomen. ---> Doe de kom of het bord in de magnetron voor 2 minuten en voilla je havermout is klaar (foto rechts)! 



Als je de havermout gemaakt hebt dan komt het leukste gedeelte.. namelijk variëren met de smaak. Mijn topper van deze week is de variatie banaan-honing-kaneel. Super lekker! 

Snij een halve banaan in plakjes verdeel ze over je bord of prak ze door je havermout heen. Giet er wat honing overheen en maak het af met een beetje kaneel en tadaaa.. je hebt een heerlijk ontbijt :) Superlekker en gezond!!

Mocht je deze combi proberen laat dan zeker even een reactie achter met je mening! 

*Alle ingrediënten zijn te vinden in de Jumbo (en overige supermarkten vast ook wel) op de Chia Seeds na die haal ik bij de Tuinen. 

Liefs Simplebyme 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten