woensdag 5 maart 2014

Gezichtsverzorging

Heloo Lieve lezers,

Superleuk dat je weer even een kijkje neemt! Vandaag ga ik mijn dagelijkse routine betreft; gezichtsverzorging met jullie delen. Het verzorgen van je gezicht is erg belangrijk of je nou wel of geen make-up draagt! Ik zal even in het kort uitleggen waarom...Onze huid wordt dagelijks getroffen door bacteriën en chemische stoffen van buiten af. Denk maar aan de lucht met allerlei gassen, het water uit de kraan/douche waardoor kalkdeeltjes op je huid komen, je handen (die zojuist je telefoon, pennen,schriften, tassen, handen van anderen (en nog veel meer) hebben aangeraakt en zo kan ik nog een hele lijst opnoemen met allerlei stoffen en bacteriën die in aanmerking komen met je huid. Bah!!, maar gelukkig kun je je huid wel voor een groot deel beschermen tegen viezigheid van buitenaf, dit doe je door je huid elke dag goed te reinigen en te voeden.

Benieuwd hoe je dat moet doen? Lees dan snel even verder :)

 


De Basisverzorging van het gezicht


Voordat je gaat slapen (ook al heb je gedoucht) gaan we het gezicht verzorgen. We doen dit door 2 producten te gebruiken die cruciaal zijn voor de verzorging van je gezicht. Namelijk reinigingsmelk en reinigingslotion (ook wel tonic genoemd).


De hierboven afgebeelde flacons zijn de reinigingsmiddelen die ik zelf (al jaren) gebruik. Rechts zie je de reinigingsmelk en links daarvan staat de reinigingslotion (ook wel tonic genoemd). Deze 2 flacons haal ik al jaren bij de Aldie (supermarkt) en ben dan ook nog nooit naar een ander merk overgestapt. Ik heb wel vele andere merken geprobeerd (zoals Nivea, Biodermal, Olaz en Dove), maar het leverde niet een beter eindresultaat op ( ze waren alleen een stuk duurder). Vandaar dat ik al jaren deze 2 flacons gebruik en ik ben er erg tevreden over! Ps: ze €1,50 per stuk!!

Laten we beginnen 

Stap 1

Doe wat van de reinigingsmerk op het watje (ten grootte van een munt ongeveer) en masseer dit over je gezicht met het watje.  Je zal zien dat het watje best vuil is (ook al had je geen make-up op). 
Reinigingsmelk verzorgt je huid en verwijderd meteen ook zacht vuil en make-up.

Stap 2

Neem de reinigingslotion (tonic) en verdeel deze op een watje. Zorg ervoor dat je watje verzadigd is met de reinigingslotion. Masseer ook dit watje over heel je gezicht. 
Reinigingslotion (tonic) zorgt ervoor dat de resten van de reinigingsmelk en (laatste beetje) make-up verwijdert worden uit de huid.  

 Zo.. het reinigen is gedaan nu lekker gaan slapen of de deur uit..? Nee! Er is namelijk nog een stap 3.

Nadat we het gezicht hebben gereinigd en ontdaan hebben van al het vuil, moeten we het gezicht eerst nog even verzorgen met een gezichtscrème. Welke gezichtscrème je gebruikt is geheel naar eigen keuze. Tegenwoordig zijn er talloze merken en vormen van gezichtscrèmes, in verschillende prijsclasses verkrijgbaar. Zorg ervoor dat je de juiste crème voor jou huidtype gebruikt. Heb je van jezelf een hele vette huid, dan is het niet verstandig om een hele vettige/dikke crème te gebruiken. Gebruik voor een vettige huid liever een lichte hydraterende gezichtscrème en voor de droge huid een vettigere/dikkere gezichtscrème. Daarnaast hebben we ook nog de gecombineerde tot normale huid, daarbij zou ik het aanraden om een frisse lichte hydraterende crème te gebruiken. 
Tip: Mocht je nog nooit een gezichtscrème hebben gehad of kom je er echt niet aan uit wat voor type crème je nodig hebt? Ga dan gerust even langs bij de Ici paris, of  de Douglas en daar zullen ze je vertellen; wat voor huidtype je hebt en welke soort crème je nodig hebt. 

Stap 3 


Pak een beetje van de gezichtscrème (iets groter dan een doperwt) en verdeel het over je (schone) vingers. Vervolgens masseer je de crème zachtjes met cirkelbewegingen in het gezicht.

Stap 4 (optioneel)  













De laatste stap is het aanbrengen van de oogcrème. Het stukje huid onder je ogen is meest gevoelig en het dunst ten opzichte van de rest van je lichaam. Het stukje huid onder de ogen is dus dunner dan de huid van de rest van het gezicht. Vaak zijn de gezichtscrèmes te dik en te machtig voor de huid onder de ogen. Vandaar dat ik het ook aanraad om een aparte oogcrème te gebruiken voor onder de ogen.  Dit doe je door een heel klein beetje van de crème onder je oog aan te brengen door middel van zachte kloppende bewegingen. 

Yes! we zijn klaar. Ik raad het jullie aan om deze stappen elke avond en ochtend toe te passen en je zal al heel snel merken dat je huid er van oppept! 

Ps: Voor de geïnteresseerden onder ons, een Before and after foto.


Before (s' morgens)












       After  (er zit wat lippenbalsem op de lippen)













Lieve lezers ik hoop dat jullie wat geleerd hebben van mijn gezichtsverzorgingsroutine, mochten er nog vragen zijn dan kun je deze altijd aan mij stellen!

Liefs, 

Simplebyme 









2 opmerkingen:

  1. Leuke en inspirerende blog! Neem ook eens een kijkje op mijn blog : http://lifebyme93.blogspot.nl/

    Groetjes Carolien!

    BeantwoordenVerwijderen